kecantikan dan kebersihan terletak di?

watch_later
comment 7 Comments
Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia :)

Kalau anda semua perasan, manusia mana yang tidak sukakan kecantikan?
Tapi kalau anda memang seorang yang perasan, anda terlupa akan kebersihan.
Entah betul entah tidak ya hahaha.

Aku masih teringat lagi kata-kata guru Matematik Moden aku bagaimana untuk menentukan kecantikan dan kebersihan seseorang. Tapi ini menurut pendapat dia bukanlah bersumberkan mana-mana fakta, fatwa atau auta manusia cumalah mengikut pandangan peribadi beliau.

Okay! Aku mulakan dengan kecantikan. Kecantikan seseorang sebenarnya terletak pada giginya. Tak percaya? Cuba tengok gambar ini:

Bayangkan kalau senyuman seseorang tanpa gigi:

Boleh nampak? Hahaha. Konklusinya jagalah gigi anda sebaiknya.

Seterusnya, kita beralih pula kepada kebersihan. Kebersihan seseorang terletaknya pada kakinya.


Bayangkan kalau seorang wanita yang cantik lagi bergaya atau lelaki yang kacak lagi tampan tapi bila buka kasut, kemudian buka stokin dengan kukunya yang tak jaga, baunya perghhh..

Konklusinya, secantik atau sehensem mana pun anda kalau cuma konon jaga kebersihan melalui pemakaian deodoran atau minyak wangi masih belum mencukupi. Cuba tengok kuku kaki tu dah potong belum?

Cantik dan Clean
avatar

Jaga je kebersihan semua anggota... Hheee

delete 2 March 2014 at 16:05
avatar
Amir Khalis person

yup! mungkin maksud cikgu saya jaga kebersihan dari hujung rambut ke hujung kaki :D

delete 2 March 2014 at 16:10
avatar

cantik dan bersih =D
senyum sikit ayop !
hahha

delete 2 March 2014 at 16:14
avatar
Amir Khalis person

eh eh gigi aku alhamdulillah cukup hahaha kecik-kecik makan kismis berbanding jajan okay :D

delete 2 March 2014 at 16:31
avatar

Weh gigi aku tak cantik , acano... maknanya aku .... hahahaahahah xD lol

delete 3 March 2014 at 21:13
avatar
Amir Khalis person

gigi hang okay takdak yang rongak atau yang dah hitam jadi jangan kalut sangat :D

delete 3 March 2014 at 21:30
avatar

Thanks for postiing this

delete 9 June 2023 at 21:10



sentiment_satisfied Emoticon