:) Meet Uncle Hussain

watch_later
comment 1 Comment
Assalamualaikum dan salam keamanan tanpa bedilan :)
Kalau awak minat K-Pop, saya minat muzik tempatan.


Kumpulan Meet Uncle Hussain (juga dieja MeetUncleHussain atau meetunclehussain, singkatan MUH) ialah sebuah kumpulan muzik bebas Malaysia yang pada asalnya dianggotai oleh empat orang iaitu Lan (vokal utama/gitar kedua), Taja (gitar utama/vokal latar), Kudux (dram) dan Afat (bass/vokal latar). Mereka juga pernah menggunakan khidmat bekas pemain dram Flop Poppy dan Gerhana Skacinta, Bakri ketika persembahan mereka. Konsep lagu yang didendangkan oleh Meet Uncle Hussein berbentuk rock progresif.

Pencapaian besar mereka yang terawal ialah dijadikan Kumpulan DIY Terbaik oleh majalah ROTTW pada tahun 2005. Pada tahun 2007, kumpulan ini makin laris dengan penampilan dua lagu mereka, La La La Kerjalah dan Lagu Untukmu sebagai lagu tema KAMI yang bertemakan perjuangan pemuzik bebas di Malaysia. Pencapaian terkini dinobat sebagai juara lagu diAnugerah Juara Lagu 23.

Pada awal tahun 2009, Lan meninggalkan kumpulan itu setelah mengalami perselisihan faham dengan ahli-ahli kumpulan yang lain, lantas menubuhkan 'kugiran satu ahli' yang bernama Azlan & The Typewriter.

(Sumber Wikipedia)

Malas nak cerita panjang sebab mesti semua kenal kugiran ini.
Baiklah, sebenarnya saya meminati kugiran ini semenjak darjah 6, teringat lagi ketika kawan membawa lirik Lagu Untukmu untuk dihafal bersama.
Hahaha kenangan yang indah :)

Sebenarnya dalam utusan kali ini sengaja saya hendak kongsikan video-video Meet Uncle Hussain.
Lagi satu kalau buka blog perempuan mesti ada K-Pop, jadi biarlah saya yang menampilkan pemuzik yang terbaik dari Malaysia.

Azlan

Black

Hazama

Lagu kreatif + vokalis mantap = Meet Uncle Hussain

Tapi dalam Versus mereka menggunakan nama Parallax yang menampilkan Black selaku vokalis.






Secara konklusinya pemuzik-pemuzik di Malaysia ini sebenarnya kreatif dan berbakat!

#Teringin main muzik#



sentiment_satisfied Emoticon