Epal, Anggur, Durian

watch_later
comment 6 Comments
Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia :)

Lukis sendiri

Cerita ini juga saya jumpa di Muka Buku namun telah dibetulkan ejaan dengan beberapa perkataan yang di'sensored'kan (seperti Maharaja Lawak Mega) dan semoga anda terhibur walaupun mungkin anda sudah membacanya kerana banyak versi akan cerita ini.

Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-tiga pilot yang takut tersebut memohon agar tidak dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pun berkata:
"Kalau korang semua nak hidup, korang kena masuk hutan dan bawa 10 buah yang sama jenisnya. Tapi korang hanya ada masa 3 jam saja!"

Sebelum 3 jam, pilot yang pertama pun akhirnya datang bawa 10 epal.
Ketua Suku : "Ok, kamu dah bawa 10 biji epal. Sekarang masukkan semua epal tu ke dalam lubang dubur kamu satu persatu. Kalau kamu merintih atau bersuara, kamu akan saya potong-potong!" ...
Dengan penuh perjuangan dan ketahanan akhirnya epal pertama dapat di masukkan. Tapi untuk epal yang kedua dia tak dapat menahan sakit dan terus menjerit. Dengan kejam ketua suku tadi terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot tadi ke syurga. 

Pilot kedua pula datang bawa 10 biji anggur. Dan ketua suku tadi terus bagi arahan yang sama. 1 anggur masuk, 2 anggur, 3 anggur, tapi pada saat dia nak masukkan anggur yg ke 10, ketua suku tadi tiba-tiba memotong kepala pilot kedua. Naik la pilot kedua tadi ke syurga dan berjumpa dengan pilot pertama tadi.

Pilot kedua : Wah, kau pun mati jugak?

Pilot pertama : Ye la, aku bawak epal. Tak tahan sakit! S*** tul ketua suku tu, syaratnya susah sangat! Habis kau bawak buah apa?

Pilot kedua : Anggur

Pilot pertama : Anggur?? Tu kan senang! Kecik je, tak sakit pon!

Pilot kedua : Memang betul. Semua anggur aku hmpir masuk ke dalam lubang dah..Tapi tiba-tiba aku ketawa dan habis semua anggur yang aku masuk tadi keluar balik…..

Pilot1 : B**** kau! Kenapa ketawa? 

Pilot kedua : Habis, masa aku nak masukkan anggur yg ke 10, aku nampak pilot ketiga bawa durian...giler ko..durian!!!

HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

---

Kesian ketiga-tiga pilot tersebut. Mungkin pedoman yang boleh kita ambil daripada kisah ini adalah kita hendaklah memikirkan masa depan kita dengan segala perbuatan kita hari ini. Sepatutnya pilot-pilot tersebut memikirkan apa yang suku tersebut akan buat dengan buah tersebut. Sedia maklum mereka adalah suku kanibal, jadi kemungkinan untuk mereka makan buah adalah sangat rendah. Oleh itu fikirkanlah...

Orang tamak selalu rugi.
avatar

lukis sendiri,,waa,,pandai sungguh!:D

delete 31 December 2012 at 00:19
avatar
Amir Khalis person

cincai Paint je :P

delete 31 December 2012 at 13:41
avatar

Dah follow...harap follow balik....

http://justiyxat.blogspot.com/

delete 3 January 2013 at 21:09
avatar
Anonymous

haha comel lukisan

delete 19 February 2014 at 15:09



sentiment_satisfied Emoticon